Wednesday 27 March 2013

BIGBANG

Annyeonghaseyo...

kikiki....gedikkan nak cakap2 bahasa korea ni???ni blog ketiga aku bg menggantikan blog aku yg sebelum ni...so x payah nak intro2 dulu la kan...ari ni aku nak citer sket pasal group KPOP pebret aku ni...BIGBANG!!!Bagi aku la...bigbang ni group yg fair.e'rybody ada part diorang masing2 dalam setiap lagu...GD ni memang pandai bagi bhgn2 tertentu mengikut kemampuan diorang sndiri...nnti aku citer kat bawah...now,lemme briefly introduce the members of bigbang...

Kwon Ji Yong or his stage name G Dragon is the leader of the BB. He is also BB's producer...Their songs are mostly written n composed by him...mengikut Daesung,GD lah yg akan tentukan part member2 lain dalam lagu diorang. GD punya part dalam BB is the main rapper. GD gak ada sejarah hitam tentang skandal marijuana...emmm...


TOP atau nama sebenarnya Choi Seung Hyun merupakan BB rapper along with GD.Dia gak  take part dalam lakonan spt IRIS. Dia gak dikenali sbg Charismatic TOP and Bingu TOP(as told by Daesung)...lol...actually, TOP ni x pndai sgt menari (boleh tgk dalam FO)...BB member pon mengaku yg dia x pndai sgt menari...

Dong Young Bae or Taeyang is one of BB's vocals...Tarian dia memang 1st class lah...JYP pon approve dia punya tarian...

Kang Daesung is the main vocals of BB. Bg aku kalo taeyang nyer tarian 1st class,daesung lak vocal dia 1st class...aku suka suara dia...dia banyak involve dlm tv hosting and variety show such as Family Outing(FO). Daesung jugak dikenali sbg killer smile sbb...tgk gambo kat atas tu...FO casts semua kata dia idol yg x dak rupa idol...haha....w/pon dia x hensem but he is my fevret BB member...x hensem tp cute...hehe...dia pernah di diagnosed dgn vocal chord nodules(google la sndiri) and pd tahun 2011 dia terlibat dlm kemalangan yg menyebabkan penunggang motosikal mati(bukan salah dia pon actually...sapa soh org tu p baring atas jalan dlm keadaan mabuk,malam lak tu...) 
Lee Seung Hyun a.k.a Seungri (VICTORY) is one of BB vocals.di awal kemunculan seungri ni,dia lack of vocals skill but dia ada dance skills...haha...berbelit ayat aku...

Aku suka BIGBANG sebab diorang ni x banyak sgt menari-nari ni...kalo ada pon sket2 je...x mcm group2 yg len...VIVA BIGBANG...

No comments:

Post a Comment